[vc_row][vc_column][vc_tta_tabs][vc_tta_section title=”Interjúk” tab_id=”interjuk”][vc_column_text]“Hogyha beül a néző, akkor szeresse, amit lát. Ha fáj, akkor is” – wmn.hu, 2021. december 1.

„Engem leginkább az idő érdekel” – Tíz perc Orosz Ákossal – szinhazitizperc.blog.hu, 2021. szeptember 9.

Színészek a korona idején – Orosz Ákos – Nullahategy.hu, 2020. április 14.

10+1 kérdés: Orosz Ákos – Deszkavízió.hu, 2020. április 3.

“A rizikó nagyon érdekel” – kulturjunkie.blog.hu, 2019. november 20.

“Fontos, hogy ne veszítsem el az emberi mivoltomat” – est.hu, 2019. október 31.

A szökés – monodráma az 56-os hős költőről – 061.hu, 2019. október 22.

Van új a nap alatt – Art7 művészeti portál, 2019. október 15.

Nagyok: Orosz Ákossal – Kossuth Rádió, 2019. szeptember 30.

“Próbálok kitűzni magam elé egy olyan célt, ami nagy kockázattal jár” – Fidelio, 2019. szeptember 29.

Művészbejáró Bóta Gáborral – Klubrádió, 2019. szeptember 15.

Ember, két lábbal a földön – Magyar Nemzet, 2019. szeptember 2.

Holnap is van nap – szinhaz.org, 2019. szeptember 1.

A lényeg az önazonosság – kultura.hu, 2019. augusztus 21.

“Végtelenül emberinek ismertem meg Kaszás Attilát” – szinhaz.org, 2019. augusztus 6.

“A színháznak értéket kell közvetítenie” – Színház az egész, 2019. március

“Kész akarok lenni bármire” – Nullahategy.hu, 2019. február 26.

“Olyan ez, mint az első szerelem” – szinhaz.hu, 2018. április 15.

“Csak a szöveg, a létezés és a gondolat…” – szinhaz.org, 2018. december 2.

“… ne ülj bele a tutiba, hanem keresd a kihívást…” – Pótszékfoglaló, 2018.

“Ugyanolyan félelmeim vannak az életben…” – Deszkavízió, 2018. július 19.

“Nem lehet egyféle Aranyról beszélni” – Papageno, 2018. július 21.

“John Travolta szerettem volna lenni” – Magyar Narancs, 2018. május 3.

“Szürreális homokvilág” – Kortárs Online, 2018. május 2.

“A félkegyelmű egy kőkemény idegrendszeri játék” – Pesti Műsor, 2018. március 20.

“Igazi dolgokat kell csinálni és bele kell dögleni ebbe a szakmába” – Marie Claire, 2017. február 9.

Patina és fiatalodás – 7óra7, 2016. augusztus 26.

“Kibírni tüdővel, energiával, szenvedéllyel” – Szinhaz.hu, 2016. augusztus 25.

“Forrjon a véred, amikor színpadon vagy!” – Euronews, 2015. december 23.

“Hirtelen haragú srác vagyok” – Pestiműsor, 2015. december

“Az én időm, amit senki nem vehet el tőlem” – 7óra7, 2015. június 3.

“Közben kihullott a hajam fele” – Magyar Narancs, 2015. február 12.

“Kimegy a ház” – szinhaz.hu, 2013. április 24.

“Kétszer nem lehet röhögni ugyanazon a viccen” – Fidelio, 2013. április 19.

“Mindent tudok vállalni” – kultúra.hu, 2012. január 17.

“Belehabarodva Törőcsik Mariba” – Népszava, 2011. november 6.

“Az motivál, hogy tanuljak” – 7óra7, 2011. október

“Az ember akkor hal meg, ha nem gondolkodik” – Fidelio, 2011. május[/vc_column_text][/vc_tta_section][vc_tta_section title=”Kritikák” tab_id=”kritikak”][vc_text_separator title=”Kilakoltatás – film (2022)”][vc_column_text]

“A szereposztás is parádés, Orosz Ákosnak már nagyon kijárt egy ilyen szép, nagy filmfőszerep, és itt van is mit játszania…”

Tovább a teljes cikkre…
24.hu (Bodnár Judit Lola)
2022. március 25.[/vc_column_text][vc_column_text]

“A leghálásabbak talán azért lehetünk az alkotóknak, amiért végre főszerepben láthatjuk az egyik legjobb fiatal magyar színészt, Orosz Ákost, akit nemcsak a színházrajongók ismerhetnek, hiszen számos filmben és sorozatban szerepelt már – de sosem főszerepben. A Kilakoltatás legnagyobb vívmánya színészileg tehát, hogy Orosz végre főszerepben brillírozhat, és él is a lehetőséggel: az általa hozott Richárd épp annyira elszánt, mint amennyire sebezhető, és épp annyira elkeseredett és szánni való, mint amennyire tenyérbe mászó.”

Tovább a teljes cikkre…
PORT.hu (Vajda Judit)
2022. március 23.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos: több mint meggyőző!”

Tovább a teljes cikkre…
IGN Hungary (Zalaba Ferenc)
2022. március 22.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Jó a kulissza, a nyári kánikulai nyílt utca, de még jobb a főszereplő Orosz Ákos, akinek az arcáról egyszerre süt a határozottság, és a kétsége a saját határozottságában…”

Tovább a teljes cikkre…
Telex (Klág Dávid)
2022. március 20.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos kiváló alakításában az ellenszenves kopasz-öltönyös végrehajtóból minden elkövetett szarvashibája ellenére is sérülékeny, empatikus ember válik a film végére, aki komoly válaszút elé kerül az események hatására.”

Tovább a teljes cikkre…
Filmtekercs (Argejó Éva)
2022. március 17.[/vc_column_text][vc_column_text]

“A végre főszerepet játszó Orosz Ákos (Isteni műszak, Saul fia, Brazilok, Apró mesék, Nagykarácsony) él a lehetőséggel, és a lehető legtöbbet kihozza a szintén kilakoltató apjának megfelelni vágyó, mások előtt keménynek mutatkozó, valójában szelíd és érző végrehajtó alakjából.”

Tovább a teljes cikkre…
VOX (Soós Tamás)
2022. március 17.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákost eddig nem nagyon láttuk főszerepben, de most neki kellett elvinnie a vállán a filmet, melynek jeleneteit nem időrendben vették fel.”

Tovább a teljes cikkre…
A Hetedik Sor Közepe (Hujbi)
2022. március 17.[/vc_column_text][vc_column_text]

“…egy karakter sem akar rosszat, egyszerűen ugyanolyan esetlenek és terheltek, mint az a rendszer, amelyet szolgálni próbálnak. Különösen igaz ez Ricsire – akit Orosz Ákos formál meg nagyszerűen…”

Tovább a teljes cikkre…
Revizor (Csomán Sándor)
2022. március 16.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Természetesen A Richárdot alakító Orosz Ákos viszi a vállán a filmet, hiszen ő szinte minden jelenetben ott van, és nagyszerűen érzékelteti az adósságbehajtó indulatait, tépelődését, határozottság és feladás közötti ingadozását.”

Tovább a teljes cikkre…
Képmás (Kölney Lívia)
2022. március 15.[/vc_column_text][vc_column_text]

“…Orosz Ákos végrehajtójának egyszerre van kiállása, karizmája és sérülékeny embersége…”

Tovább a teljes cikkre…
Index (Kozár Alexandra)
2022. március 12.[/vc_column_text][vc_column_text]

“…a tapasztalt filmes Orosz Ákos remekül hozza a tipródó, apjának görcsösen megfelelni próbáló fiatalt…”

Tovább a teljes cikkre…
Dehir (Magyar Evelin)
2022. január 29.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos a megfelelési kényszeres végrehajtó szerepében egyszerre vicces, ellenszenves és szánni való, de épp a bizonytalansága miatt lehet vele szimpatizálni.”

Tovább a teljes cikkre…
Puliwood (Buzsik Turner Kriszti)
2021. október 1.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Nagykarácsony – film (2021)”][vc_column_text]

“Az én kedvenceim azonban a tűzoltó bajtársakat alakító Orosz Ákos és Egger Géza voltak, mind a ketten fergetegesen jó alakítást nyújtottak. ”

Tovább a teljes cikkre…
Smoking Barrels (FilmBaráth)
2021. december 7.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Honderű (Vígszínház, 2019)”][vc_column_text]

“Orosz Ákos vélt hatalmának tudatában lévő, empátiát nem ismerő, ostoba, műveletlen, a múltból semmit sem értő, és érteni nem is akaró végrehajtó. (…) Jellemrajza tökéletes.”

Tovább a teljes cikkre…
Újnépszabadság (Róna Katalin)
2019. szeptember 17.[/vc_column_text][vc_column_text]

“A végrehajtó szerepében Orosz Ákos igazi handlé, nem a fehérgallérosok közül. Arányérzékkel. Nagyon jó ellenpontozza a figurát, ahogy a piciny hatalmával is visszaélő, műveletlen kisember egyszer csak kapcsol és megérezve valamit a ciszterek erkölcséből – a hajdani Szent Imre Gimnázium diákjai a férfiak – tippeket ad Annamarinak, hogyan kéne megúszni mégis a végrehajtást.”

Tovább a teljes cikkre…
Iza színházban járt (Cseh Andrea Izabella)
2019. szeptember 14.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos “újgenerációs” kihaénnem, a komplexusait lehengerlőségnek mutató, a nagyarcúsággal palástolni akaró hatóságként, kezében jegyzetfüzetével körbejár, és ócsárol mindent, elhitetve mindeközben, hogy ő csak a tisztelt ügyfél “javát” akarja. Ösztönös természetességgel szólogat be, mintha együtt őrizte volna a libákat Annamarival. Vancsurája mindaz egyszerre, ami a rendszerváltás után Magyarországra a forgószél erejével berobbant – magunkra ismerünk, és nevetve szégyenkezünk miatta és magunk miatt is – hisz, ha akarjuk, ha nem, ő mi magunk is vagyunk.”

Tovább a teljes cikkre…
Pótszékfoglaló (Csatádi Gábor)
2019. október 15.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Premier (Vígszínház, 2019)”][vc_column_text]

“Színház a színházban szituáció, ami általában hálás, imádja a közönség, mert az az érzése, hogy a kulisszák mögé láthat, imádják a színészek, hiszen rendszerint jutalomjáték jellegű alakításokra ad lehetőséget. (…) Orosz Ákos színészének még csillognak a szemei, ő még érezhetően várna valamit a pályától.”

Tovább a teljes cikkre…
Art7 (Bóta Gábor)
2019. március 6.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Liliom (Vígszínház, 2018)”][vc_column_text]

“… Liliom barátja, Ficsur szerepében Orosz Ákos tökéletesen hozza a bűnöző karakterét.”

Tovább a teljes cikkre…
Magyar Hírlap (Petrovics Gabriella)
2019. január 3.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos a piti bűnöző Ficsúr szerepében a romantika korából ismerős intrikus-csúszómászó. A visszataszító figurának nincsen múltja és jövője, a végtelenre nyúlt jelenben működik. A szotyolát köpködő kígyó ereje a hiperaktivitásában keresendő. (…) Orosz már nemegyszer tapasztalt, mindent lebíró lendülete éppen azon a határon mozog, hogy ne legyen túl sok.”

Tovább a teljes cikkre…
Art7 (Szekeres Szabolcs)
2019. január 11.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos, mint Ficsur, olyan egyedi figurát hoz, hogy nehéz nem őt figyelni még akkor is, amikor háttérben van a színpadon.”

Tovább a teljes cikkre…
Corn and Soda (Csizmadia Attila)
2018. december 18.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos sprőd, megromlott lelkű, alattomos Ficsúr…”

Tovább a teljes cikkre…
Fidelio (Zappe László)
2019. január 17.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos Ficsúrként szinte rémisztő. Akár egy sakál árnyéka, sárga mellényben. Alattomos, visszataszító, beszéde kígyó sziszegése, színpadra érkezése, létezése felér egy anakonda gyűrűzésével az áldozata körül. Az évad egyik legjobb férfi epizódalakítása az övé, ahogy bűnbe és halálba csalogatja Liliomot, lépésről-lépésre.”

Tovább a teljes cikkre…
Iza színházban járt (Cseh Andrea Izabella)
2019. február 16.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos Ficsurja igazi pitiáner bűnöző, aki saját bűntársát is képes volna hátra hagyni, hogy saját bőrét mentse. Jellemét jól mutatja, hogy Liliommal szemben is képes csalni a kártyajátékban, így kopasztva meg attól a pénztől a férfit, amit még meg sem szereztek.”

Tovább a teljes cikkre…
Színház az egész… (John Theatre)
2019. február 11.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”A dzsungel könyve (Pesti Színház, 2018)”][vc_column_text]

“Orosz Ákos az általam látott előadáson debütált, ősztől ő alakítja Sír Kánt Karácsonyi Zoltán mellett. Számomra az ő alakítása volt a legmaradandóbb (azt nem írhatom, hogy kellemes csalódás, mert többször volt szerencsém látni Oroszt, így bíztam a színészi képességeiben), élő energiabombaként élt mindvégig a színpadon.”

Tovább a teljes cikkre…
Színház az egész… (John Theatre)
2018. november 25.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Bíborsziget (Pesti Színház, 2018)”][vc_column_text]

“A szerzőt, az önérzetes Demagogolt Orosz Ákos viszi színre, kezdetben még lelkes ifjúként tűnik fel, aki hajlandó eljátszani a saját maga által írt szerepet is, csak hogy megmentse az előadást, a történet végére azonban a cenzúra kettétöri őt is. Végső elkeseredésében kimondott szavai a darab végén erősek, és nagyon is igazak. Elsősorban nem hírnévre vágyik, megélhetésből ír, és azért, hogy át tudjon adni valamit a népének. Orosz Luka-Kukiként egy másik arcát is meg tudja mutatni, amely nem nélkülözi sem a humort, sem a kapzsiságot, a fondorlatot.”

Tovább a teljes cikkre…
Színház az egész… (John Theatre)
2018. október 15.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Rómeó és Júlia (Szegedi Szabadtéri Játékok, 2018)”][vc_column_text]

“…ott volt, megérkezett, megszületett az, aminek meg kellett, és nem csak papíron, hanem magán a színpadon.

Tovább a teljes cikkre…
Színház.NET (Jászay Tamás)
2018. július 31.[/vc_column_text][vc_column_text]

“…láthatunk pompás vívójeleneteket is, ahogy dukál, Tybalt (Orosz Ákos) és Rómeó asszója kiváltképp magával ragadó.

Tovább a teljes cikkre…
Art7 (Kovács Dezső)
2018. augusztus 5.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Homokember (Mozsár Műhely, 2018)”][vc_column_text]

Orosz Ákos rögtön a darab elején az előadás értelmezésébe fog, ezzel mintegy megütve az egész este alaphangját. A világ rezdüléseinek gazdagságát minden lélek különbözőképpen fogadja be, a konszenzuális alapokon nyugvó valóságfogalmakról pedig kiderül, hogy mint olyan, nem léteznek, hiszen minden csak percepció kérdése.

Tovább a teljes cikkre…
Corn and Soda (Bence V.)
2018. május 5.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Orosz Ákos E. T. Hoffmann Homokemberét vitte színre a Mozsár Műhely végtelenre tágított kicsi színpadán – vízióvá növelve a belső világ megfoghatatlan terét. Elegáns, jól átérzett kreativitással, úgy, hogy a “rideg valóságot” és a bennünk és körülöttünk zajló világot valamelyest jobban értsük annál, mint amennyire a tenyeres-talpas racionalitás követelte evidencia kényszerítené ki belőlünk.”

Tovább a teljes cikkre…
Pótszékfoglaló
2018. május 3.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Hoffmann elbeszélésével ellentétben a két főszereplő nemcsak az érzelmek, a feltoluló emlékek, hanem a szellem szférájának csatáját is vívja Orosz Ákos rendezésében.”

Tovább a teljes cikkre…
Dionüszosz Magazin (Szabolcs)
2018. május 11.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Örkény István: Tóték (Spirit Színház, 2018)”][vc_column_text]

“Orosz Ákos alakításában az Őrnagy kapott egy emberi arculatot, amitől az elkerülhetetlen tragédia valóban szomorúnak hatott, nem megérdemelt következménynek.”

Tovább a teljes cikkre…
Corn and Soda
2018. augusztus 3.[/vc_column_text][vc_column_text]

Amikor Orosz Ákos túl hangos – az Őrnagy szerepében – annak mindig funkciója van, és az ő szerepformálásán igazán látszik, hogy a sok év Maladype-tagság nem múlt el nyomtalanul, számára egészen természetes ennyire kis térhez igazodni.

Tovább a teljes cikkre…
Mezei néző blog
2018. július 4.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Dosztojevszkij: Félkegyelmű (Pesti Színház, 2018)”][vc_column_text]

Egyedül Orosz Ákosnak sikerül valamelyest árnyalni, mondjuk úgy, plasztikussá tenni Rogozsin figuráját.

Tovább a teljes cikkre…
Élet és Irodalom (Molnár Zsófia)
2018. március 23.[/vc_column_text][vc_column_text]

Ez nem kritika. Talán még csak nem is beszámoló… egyszerűen mondatokban leképezve az, amit az előadás kiváltott belőlem.

Tovább a teljes cikkre…
egyperces.hu (Gerda)
2018. március 3.[/vc_column_text][vc_column_text]

Olykor a szavak ellenében egy-egy mozdulat árulkodik, arról, mit is éreznek. Főleg Orosz Ákos (Rogozsin) képes erre – a játék elején ugyan túl hangos, de aztán beáll a kettős lélek stádiumába (a szeretlek-gyűlöllek állapotába) és a néző csak-csak megsejti, mi lakik benne.

Tovább a teljes cikkre…
Art7 (Almási Miklós)
2018. jánius 4.[/vc_column_text][vc_column_text]

Orosz Ákos, aki a Vígszínházban két éve futó Bűn és bűnhődés Michal Dočekal által rendezett adaptációjában már bizonyított, Rogozsin bőrébe bújva minden idegszálával jelen van a színpadon, együtt lélegzik a szereppel. Zavarbaejtően mesteri átlényegülésnek lehetünk tanúi: elképesztő mélységeket és magasságokat jár be közel két és fél óra alatt. A nézők szeme láttára hullik darabjaira, reszket, fél, vágyakozik, üvölt, és sír. A szerelmes férfi idegállapotának szinte minden fázisából ízelítőt kapunk.

Tovább a teljes cikkre…
Kortárs Online (Jónás Ágnes)
2018. március 26.[/vc_column_text][vc_column_text]

Orosz Ákos Rogozsinja egyszerű lélek. Egyszerűen kiszámítható. Minden pénzt megér neki Nasztaszja Filipovna szerelme, licitál, alázkodik, kiszolgáltatja magát a nőnek – hiszen szerelmes. Viszonzást csak időlegesen és látszólagosan kap: meg is lesz az ára. Ám az örök vetélytárs varázsos ártatlansága még rá is hatással van, barátként tekinti rá, csak egyet nem hagy neki: hogy az imádott nő az övé legyen.

Tovább a teljes cikkre…
Euronews (Kónya Rita)
2018. március 6.[/vc_column_text][vc_column_text]

“Ezért is menekül vissza többször is az erőszakos Rogozsinhoz (Orosz Ákos), a fájdalmas, szenvedésekkel teli kapcsolathoz, mert az kiszámítható, az a biztonságos, még ha kódolva is van benne a tragédia.”

Tovább a teljes cikkre…
Deszkavízió (Jasinka Ádám)
2018. március 17.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Shakespeare: Hamlet (Vígszínház, 2017)”][vc_column_text]

“Réti Nóra Opheliáját pedig akaratlan bábként löködi a sors, de még inkább  cinikus atyja (Fesztbaum Béla Poloniusa), forróvérűségében érzéketlen fivére (Orosz Ákos Laertese), és leginkább Hamlet meghasonlott, gyűlölködő szerelme…”

Tovább a teljes cikkre…
Art7 (Kállai Katalin)
2017. október 04.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés (Vígszínház (2016)”][vc_column_text]

“Orosz Ákos Raszkolnyikovja kellően pszichotikus, évődő lélek, de a karakter felett mégis a hiteltelenség lebegett, ami annak a kicsinyességnek köszönhető, hogy Orosz Ákos egyáltalán nem egy nyeszlett, vézna, beteges alkat. Ahányszor ránéztem, egy kisportolt jó egészségnek örvendő, életigenlő ember állt a színpadon, ami határozottan nem mondható el Raszkolnyikovról. ”

Tovább a teljes cikkre…
Juhász Anita
2017. október 19.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Shakespeare: Szentivánéji álom (Vígszínház, 2017)”][vc_column_text]

“Orosz Ákos Demetriusként éppen annyira minden hájjal megkent ficsúr, hogy egyszerre tudjuk szeretni és megvetni..”

Tovább a teljes cikkre…
Pótszékfoglaló (Dézsi Fruzsina)
2017. március 07.

 

“…a főszerepet nem a királyi pár, nem is a tündér-uralkodók kapják, hanem a négy fiatal: Szilágyi Csenge vehemens és gyönyörű Hermiája, Bach Kata sóvárgó-öntudatos Helénája, Ember Márk szerelembe szerelmes Lysandere és Orosz Ákos vad, erőszakra is kész Demetriusa. A szerelem négy arca, négy remek alakítás, tökéletesen megoldott párjelenetekkel. Ez a parti az ő világuk, nem királyi lagzi, hanem vodkával segített delírium. Ők szeretnek és ők szenvednek igazán, ők viszik azt a szálat, amit az összes többi, földi és égi lény a maga eszközeivel valójában csak utánoz, ismétel, szereppé formál.”

Tovább a teljes cikkre…
La Femme (Götz Eszter)
2017. március

 

“Orosz Ákos elálló füleivel nem tud nem kitűnni, jól is adja a kevéssé rokonszenves, a jövendőbeli após kegyére és nem arája szerelmére pályázó kérőt.”

Tovább a teljes cikkre…
Zappe László
2017. március 05.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”#sohavégetnemérős – film (2016)”][vc_column_text]

“A #Sohavégetnemérős elévülhetetlen és maradandó érdeme, hogy olyan színészpalántákat mutat be, akikben óriási tartalékok vannak és akikre lehet és kell is építeni… elbűvölőek, frissek, üdék és nem utolsósorban iszonyúan tehetségesek, kéretik rájuk odafigyelni. Mint ahogy Dékány Barnabásra, Orosz Ákosra, Lábodi Ádámra és Molnár Gusztávra a férfi szekcióban… mert nemcsak egy korosztályra irányítja a figyelmet, hanem olyan színész tehetségekre is, akiknek egy kultúrára fogékony környezetben kötelező lenne teret és helyet biztosítani. Mert hatalmas potenciál van bennük.”

Tovább a teljes cikkre…
30/40 (frími)
2016. december 02.

 

“…a szereplőválogatók ízlését dicséri, hogy három csodás, harminc körüli komikus színész is szerepel a filmben: Molnár Gusztávra, Orosz Ákosra és Ötvös Andrásra is több filmszerepet kellene bízni..”

Tovább a teljes cikkre…
Kránicz Bence
2016. november 28.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Dosztojevszkij: Karamazov (FÜGE Produkció, 2016)”][vc_column_text]

“Ez a négy fiú, Adorjáni Bálint, Jankovics Péter, Lazók Mátyás és Orosz Ákos, nemcsak nagyszerű színészi játékával, hanem a saját maguk által írt dalokkal is elvarázsolják a nézőt. Viccesek, komolyak, meghatók, szeretnivalóan emberiek, testvéreink nekünk ők a Zűrben, amit egyébként általában életnek szokás nevezni.”

Tovább a teljes cikkre…
Izabella Carranza
2014. március 23.

 

“A másik testvérnek, Ivannak is fontos szerep jut: ő talán az egyedüli, aki tudhatja, hogy nem Mitya a gyilkos, hanem apjuk fattyúgyereke, Szmergyakov – aljasságot bőven örökölt az öreg Karamazovtól. Orosz Ákos nem csak Ivanként nyújtott kimagasló alakítást, de a kisebb szerepekben is remekelt.”

Tovább a teljes cikkre…
Kovács Alexandra
2017. január 3.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Kelet-Nyugati pályaudvar (Vígszínház, 2016)”][vc_column_text]

“Ülő helyzetük ellenére kiváló testbeszéddel segítették a történet értelmezését. Zoltán Áronnál jobb Vizy Miklóst elképzelni sem tudtam volna, Orosz Ákos pedig szinte a világ összes hangszerét megszólaltatta a másfél óra során. Jómagam ott tartottam, hogy ha még egy eszközt vesz elő, magam fogok virágcsokrokat szórni az előadás végén a lábai elé.”

Tovább a teljes cikkre…
Bence V.
2016. szeptember 12.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Schiller: Haramiák (Pesti Színház, 2016)”][vc_column_text]

“Az előadás egyik kiemelkedő alakítása Franz Moor szerepében Orosz Ákos. A finom beszéd mögé rejtett elszánt gyűlölet, a higgadt érvelés, amit szenvedélyes dühkitörés követ pontos képet ad a karakterről. A monológokat a nézőkhöz intézi, kiszól a közönségnek, észrevétlenül bevonva minket is, szimpátiát kicsikarva simulékonyságával…”

Tovább a teljes cikkre…
Iza színházban járt (Bencze Anna)
2016. szeptember 16.

 

“Orosz Ákos alakításában Franz a hatalomra törő, morális korlátokat nem ismerő (és ami Schillernél különös jelentőséggel bír: hátrányos kinézetű) machinátor olyan ismerős figuráit is kínálja, mint III. Richárd vagy Edmund…”

Tovább a teljes cikkre…
szinhaz.net
2016. április

 

“A gonosz fiú, Franz Moor szerepében brillírozó Orosz Ákos megmutatja, milyen tökéletesen áll majd neki pár év múlva III. Richárd szerepe (itt most egy igény lett bejelentve), de messzebb is megy annál: a testi sutaságát lelki romlottsággal megkoronázó fiú ugyanis nem egyszerűen bemocskolja testvérét, és elszedi annak szerelmét, hanem végleg el akarja törölni az emlékét is.”

Tovább a teljes cikkre…
Revizor (Jászay Tamás)
2016. január 18.

 

“A kiváló fiatal színész sok elaljasult gazfickót, sátánfog veteményt játszott már. Übü király, Lorenzaccio, Macbeth, sőt modern kori változata, Ionesco Makbettjének címszerepe, mind azt igényelte tőle, hogy már-már nem is emberi, hanem állatian ocsmány, zsigerien undorító tulajdonságokat bányásszon elő magából. Mutassa meg a poklok legmélyét, akár egyszemélyben.”

Tovább a teljes cikkre…
Bóta Gábor
2016. január 9.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Ionesco: Makbett (Kultúrbrigád, Átrium, 2015)”][vc_column_text]

“És ha mindeddig Shakespeare Richárdját vagy Macbethjét tartottuk színházi élményanyagunk archetipizált gonoszának, akkor bizony gyökeresen megváltozik a véleményünk, amikor Orosz Ákos a képünkbe fröcsögi a gyűlöletmonológját. A szereppel való teljes azonosulás iskolapéldáját látjuk. Utáljuk, csodáljuk, megvetjük és sajnáljuk Franzot, elsősorban azért, mert az őt játszó színész szuggesztív és (adottságainál fogva is!) autentikus alakítása hihetetlenül erős és ambivalens érzelmeket korbácsol fel bennünk.”

Tovább a teljes cikkre…
ArtNews (Marity Mira)
2015. december 21.

 

“Makbett szerepében Orosz Ákos bravúrosan hozza a hiperaktív, hatalommániás talpnyalóból lett új – mint aztán kiderül, pünkösdi – királyt.”

Tovább a teljes cikkre…
Euronews (Kónya Rita Veronika)
2015. október 10.

 

“Orosz Ákos játéka elsőrangú, könnyedén váltogatja a rémületes és vicces árnyalatokat, nem téveszti el az összhatást: a féktelen hatalmi ambíció silány nárcizmusát.”

Tovább a teljes cikkre…
Revizor (Csáki Judit)
2015. szeptember 26.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Csehov: Sirály (Kultúrbrigád, Átrium, 2015)”][vc_column_text]

“Orosz Ákosnak kifejezetten jól áll, hogy miközben tartja magát a tőle megszokott elmélyült szerepértelmezéshez, egyszerre lazábban tud jelen lenni, mint ahogy azt a maladypés munkák megkövetelték tőle.”

Tovább a tejes cikkre…
Ványa bácsi (catwalker)
2015. szeptember 03.[/vc_column_text][vc_text_separator title=”Provincia – film (2014)”][vc_column_text]

“Talán nincs ma még egy olyan fiatal férfiszínész az országban, akinek minden gesztusa, minden mozdulata és minden szava ennyire természetes és emberi lenne, és aki ennyire átélhetővé, ismerőssé és ezáltal érdekfeszítővé tudna tenni egy olyan hétköznapi jelenséget, mint hogy valaki nemigen tud mit kezdeni magával egy ismeretlen helyen.”

Tovább a teljes cikkre…
Origo (Kovács Bálint)
2014. május 21.[/vc_column_text][/vc_tta_section][/vc_tta_tabs][/vc_column][/vc_row]