Sajtó

Sajto-cover

“Igazi dolgokat kell csinálni és bele kell dögleni ebbe a szakmába” – Marie Claire, 2017. február 9.

Patina és fiatalodás – 7óra7, 2016. augusztus 26.

“Kibírni tüdővel, energiával, szenvedéllyel” – Szinhaz.hu, 2016. augusztus 25.

“Forrjon a véred, amikor színpadon vagy!” – Euronews, 2015. december 23.

“Hirtelen haragú srác vagyok” Pestiműsor, 2015. december

“Közben kihullott a hajam fele” – Magyar Narancs,  2015. február 12.

“Kétszer nem lehet röhögni ugyanazon a viccen”  – Fidelio, 2013. április 19.

Shakespeare: Hamlet (Vígszínház, 2017)

“Réti Nóra Opheliáját pedig akaratlan bábként löködi a sors, de még inkább  cinikus atyja (Fesztbaum Béla Poloniusa), forróvérűségében érzéketlen fivére (Orosz Ákos Laertese), és leginkább Hamlet meghasonlott, gyűlölködő szerelme…”

Tovább a teljes cikkre…


Kállai Katalin
2017. október 04.

Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés (Vígszínház (2016)

Orosz Ákos Raszkolnyikovja kellően pszichotikus, évődő lélek, de a karakter felett mégis a hiteltelenség lebegett, ami annak a kicsinyességnek köszönhető, hogy Orosz Ákos egyáltalán nem egy nyeszlett, vézna, beteges alkat. Ahányszor ránéztem, egy kisportolt jó egészségnek örvendő, életigenlő ember állt a színpadon, ami határozottan nem mondható el Raszkolnyikovról. ”

Tovább a teljes cikkre…


Juhász Anita
2017. október 19.

Shakespeare: Szentivánéji álom (Vígszínház, 2017)

“Orosz Ákos Demetriusként éppen annyira minden hájjal megkent ficsúr, hogy egyszerre tudjuk szeretni és megvetni..”

Tovább a teljes cikkre…


Dézsi Fruzsina
2017. március 07.

“…a főszerepet nem a királyi pár, nem is a tündér-uralkodók kapják, hanem a négy fiatal: Szilágyi Csenge vehemens és gyönyörű Hermiája, Bach Kata sóvárgó-öntudatos Helénája, Ember Márk szerelembe szerelmes Lysandere és Orosz Ákos vad, erőszakra is kész Demetriusa. A szerelem négy arca, négy remek alakítás, tökéletesen megoldott párjelenetekkel. Ez a parti az ő világuk, nem királyi lagzi, hanem vodkával segített delírium. Ők szeretnek és ők szenvednek igazán, ők viszik azt a szálat, amit az összes többi, földi és égi lény a maga eszközeivel valójában csak utánoz, ismétel, szereppé formál.”

Tovább a teljes cikkre…


Götz Eszter
2017. március

“Orosz Ákos elálló füleivel nem tud nem kitűnni, jól is adja a kevéssé rokonszenves, a jövendőbeli após kegyére és nem arája szerelmére pályázó kérőt.”

Tovább a teljes cikkre…


Zappe László
2017. március 05.

#sohavégetnemérős

“A #Sohavégetnemérős elévülhetetlen és maradandó érdeme, hogy olyan színészpalántákat mutat be, akikben óriási tartalékok vannak és akikre lehet és kell is építeni… elbűvölőek, frissek, üdék és nem utolsósorban iszonyúan tehetségesek, kéretik rájuk odafigyelni. Mint ahogy Dékány Barnabásra, Orosz Ákosra, Lábodi Ádámra és Molnár Gusztávra a férfi szekcióban… mert nemcsak egy korosztályra irányítja a figyelmet, hanem olyan színész tehetségekre is, akiknek egy kultúrára fogékony környezetben kötelező lenne teret és helyet biztosítani. Mert hatalmas potenciál van bennük.”

Tovább a teljes cikkre…

30/40
frími
2016. december 02.

“…a szereplőválogatók ízlését dicséri, hogy három csodás, harminc körüli komikus színész is szerepel a filmben: Molnár Gusztávra, Orosz Ákosra és Ötvös Andrásra is több filmszerepet kellene bízni..”

Tovább a teljes cikkre…


Kránicz Bence
2016. november 28.

Dosztojevszkij: Karamazov (FÜGE Produkció, 2016)

“Ez a négy fiú, Adorjáni Bálint, Jankovics Péter, Lazók Mátyás és Orosz Ákos, nemcsak nagyszerű színészi játékával, hanem a saját maguk által írt dalokkal is elvarázsolják a nézőt. Viccesek, komolyak, meghatók, szeretnivalóan emberiek, testvéreink nekünk ők a Zűrben, amit egyébként általában életnek szokás nevezni.”

Tovább a teljes cikkre…


Izabella Carranza
2014. március 23.

“A másik testvérnek, Ivannak is fontos szerep jut: ő talán az egyedüli, aki tudhatja, hogy nem Mitya a gyilkos, hanem apjuk fattyúgyereke, Szmergyakov – aljasságot bőven örökölt az öreg Karamazovtól. Orosz Ákos nem csak Ivanként nyújtott kimagasló alakítást, de a kisebb szerepekben is remekelt.”

Tovább a teljes cikkre…


Kovács Alexandra
2017. január 3.

Kelet-Nyugati pályaudvar (Vígszínház, 2016)

“Ülő helyzetük ellenére kiváló testbeszéddel segítették a történet értelmezését. Zoltán Áronnál jobb Vizy Miklóst elképzelni sem tudtam volna, Orosz Ákos pedig szinte a világ összes hangszerét megszólaltatta a másfél óra során. Jómagam ott tartottam, hogy ha még egy eszközt vesz elő, magam fogok virágcsokrokat szórni az előadás végén a lábai elé.”

Tovább a teljes cikkre…


Bence V.
2016. szeptember 12.

Schiller: Haramiák (Pesti Színház, 2016)

“Az előadás egyik kiemelkedő alakítása Franz Moor szerepében Orosz Ákos. A finom beszéd mögé rejtett elszánt gyűlölet, a higgadt érvelés, amit szenvedélyes dühkitörés követ pontos képet ad a karakterről. A monológokat a nézőkhöz intézi, kiszól a közönségnek, észrevétlenül bevonva minket is, szimpátiát kicsikarva simulékonyságával…”

Tovább a teljes cikkre…


Bencze Anna
2016. szeptember 16.

“Orosz Ákos alakításában Franz a hatalomra törő, morális korlátokat nem ismerő (és ami Schillernél különös jelentőséggel bír: hátrányos kinézetű) machinátor olyan ismerős figuráit is kínálja, mint III. Richárd vagy Edmund…”

Tovább a teljes cikkre…


szinhaz.net
2016. április

“A gonosz fiú, Franz Moor szerepében brillírozó Orosz Ákos megmutatja, milyen tökéletesen áll majd neki pár év múlva III. Richárd szerepe (itt most egy igény lett bejelentve), de messzebb is megy annál: a testi sutaságát lelki romlottsággal megkoronázó fiú ugyanis nem egyszerűen bemocskolja testvérét, és elszedi annak szerelmét, hanem végleg el akarja törölni az emlékét is.”

Tovább a teljes cikkre…


Jászay Tamás
2016. január 18.

“A kiváló fiatal színész sok elaljasult gazfickót, sátánfog veteményt játszott már. Übü király, Lorenzaccio, Macbeth, sőt modern kori változata, Ionesco Makbettjének címszerepe, mind azt igényelte tőle, hogy már-már nem is emberi, hanem állatian ocsmány, zsigerien undorító tulajdonságokat bányásszon elő magából. Mutassa meg a poklok legmélyét, akár egyszemélyben.”

Tovább a teljes cikkre…


Bóta Gábor
2016. január 9.

Ionesco: Makbett (Kultúrbrigád, Átrium, 2015)

“És ha mindeddig Shakespeare Richárdját vagy Macbethjét tartottuk színházi élményanyagunk archetipizált gonoszának, akkor bizony gyökeresen megváltozik a véleményünk, amikor Orosz Ákos a képünkbe fröcsögi a gyűlöletmonológját. A szereppel való teljes azonosulás iskolapéldáját látjuk. Utáljuk, csodáljuk, megvetjük és sajnáljuk Franzot, elsősorban azért, mert az őt játszó színész szuggesztív és (adottságainál fogva is!) autentikus alakítása hihetetlenül erős és ambivalens érzelmeket korbácsol fel bennünk.”

Tovább a teljes cikkre…


Marity Mira
2015. december 21.

“Makbett szerepében Orosz Ákos bravúrosan hozza a hiperaktív, hatalommániás talpnyalóból lett új – mint aztán kiderül, pünkösdi – királyt.”

Tovább a teljes cikkre…


Kónya Rita Veronika
2015. október 10.

“Orosz Ákos játéka elsőrangú, könnyedén váltogatja a rémületes és vicces árnyalatokat, nem téveszti el az összhatást: a féktelen hatalmi ambíció silány nárcizmusát.”

Tovább a teljes cikkre…


Csáki Judit
2015. szeptember 26.

Csehov: Sirály (Kultúrbrigád, Átrium, 2015)

“Orosz Ákosnak kifejezetten jól áll, hogy miközben tartja magát a tőle megszokott elmélyült szerepértelmezéshez, egyszerre lazábban tud jelen lenni, mint ahogy azt a maladypés munkák megkövetelték tőle.”

Tovább a tejes cikkre…


catwalker
2015. szeptember 03.

Provincia, (2014)

“Talán nincs ma még egy olyan fiatal férfiszínész az országban, akinek minden gesztusa, minden mozdulata és minden szava ennyire természetes és emberi lenne, és aki ennyire átélhetővé, ismerőssé és ezáltal érdekfeszítővé tudna tenni egy olyan hétköznapi jelenséget, mint hogy valaki nemigen tud mit kezdeni magával egy ismeretlen helyen.”

Tovább a teljes cikkre…


Kovács Bálint
2014. május 21.

Shakespeare: Hamlet (Vígszínház, 2017)

“Réti Nóra Opheliáját pedig akaratlan bábként löködi a sors, de még inkább  cinikus atyja (Fesztbaum Béla Poloniusa), forróvérűségében érzéketlen fivére (Orosz Ákos Laertese), és leginkább Hamlet meghasonlott, gyűlölködő szerelme…”

Tovább a teljes cikkre…


Kállai Katalin
2017. október 04.

Dosztojevszkij: Bűn és bűnhődés (Vígszínház (2016)

Orosz Ákos Raszkolnyikovja kellően pszichotikus, évődő lélek, de a karakter felett mégis a hiteltelenség lebegett, ami annak a kicsinyességnek köszönhető, hogy Orosz Ákos egyáltalán nem egy nyeszlett, vézna, beteges alkat. Ahányszor ránéztem, egy kisportolt jó egészségnek örvendő, életigenlő ember állt a színpadon, ami határozottan nem mondható el Raszkolnyikovról. ”

Tovább a teljes cikkre…


Juhász Anita
2017. október 19.

Shakespeare: Szentivánéji álom (Vígszínház, 2017)

“Orosz Ákos Demetriusként éppen annyira minden hájjal megkent ficsúr, hogy egyszerre tudjuk szeretni és megvetni..”

Tovább a teljes cikkre…


Dézsi Fruzsina
2017. március 07.

“…a főszerepet nem a királyi pár, nem is a tündér-uralkodók kapják, hanem a négy fiatal: Szilágyi Csenge vehemens és gyönyörű Hermiája, Bach Kata sóvárgó-öntudatos Helénája, Ember Márk szerelembe szerelmes Lysandere és Orosz Ákos vad, erőszakra is kész Demetriusa. A szerelem négy arca, négy remek alakítás, tökéletesen megoldott párjelenetekkel. Ez a parti az ő világuk, nem királyi lagzi, hanem vodkával segített delírium. Ők szeretnek és ők szenvednek igazán, ők viszik azt a szálat, amit az összes többi, földi és égi lény a maga eszközeivel valójában csak utánoz, ismétel, szereppé formál.”

Tovább a teljes cikkre…


Götz Eszter
2017. március

“Orosz Ákos elálló füleivel nem tud nem kitűnni, jól is adja a kevéssé rokonszenves, a jövendőbeli após kegyére és nem arája szerelmére pályázó kérőt.”

Tovább a teljes cikkre…


Zappe László
2017. március 05.

#sohavégetnemérős

“A #Sohavégetnemérős elévülhetetlen és maradandó érdeme, hogy olyan színészpalántákat mutat be, akikben óriási tartalékok vannak és akikre lehet és kell is építeni… elbűvölőek, frissek, üdék és nem utolsósorban iszonyúan tehetségesek, kéretik rájuk odafigyelni. Mint ahogy Dékány Barnabásra, Orosz Ákosra, Lábodi Ádámra és Molnár Gusztávra a férfi szekcióban… mert nemcsak egy korosztályra irányítja a figyelmet, hanem olyan színész tehetségekre is, akiknek egy kultúrára fogékony környezetben kötelező lenne teret és helyet biztosítani. Mert hatalmas potenciál van bennük.”

Tovább a teljes cikkre…

30/40
frími
2016. december 02.

“…a szereplőválogatók ízlését dicséri, hogy három csodás, harminc körüli komikus színész is szerepel a filmben: Molnár Gusztávra, Orosz Ákosra és Ötvös Andrásra is több filmszerepet kellene bízni..”

Tovább a teljes cikkre…


Kránicz Bence
2016. november 28.

Dosztojevszkij: Karamazov (FÜGE Produkció, 2016)

“Ez a négy fiú, Adorjáni Bálint, Jankovics Péter, Lazók Mátyás és Orosz Ákos, nemcsak nagyszerű színészi játékával, hanem a saját maguk által írt dalokkal is elvarázsolják a nézőt. Viccesek, komolyak, meghatók, szeretnivalóan emberiek, testvéreink nekünk ők a Zűrben, amit egyébként általában életnek szokás nevezni.”

Tovább a teljes cikkre…


Izabella Carranza
2014. március 23.

“A másik testvérnek, Ivannak is fontos szerep jut: ő talán az egyedüli, aki tudhatja, hogy nem Mitya a gyilkos, hanem apjuk fattyúgyereke, Szmergyakov – aljasságot bőven örökölt az öreg Karamazovtól. Orosz Ákos nem csak Ivanként nyújtott kimagasló alakítást, de a kisebb szerepekben is remekelt.”

Tovább a teljes cikkre…


Kovács Alexandra
2017. január 3.

Kelet-Nyugati pályaudvar (Vígszínház, 2016)

“Ülő helyzetük ellenére kiváló testbeszéddel segítették a történet értelmezését. Zoltán Áronnál jobb Vizy Miklóst elképzelni sem tudtam volna, Orosz Ákos pedig szinte a világ összes hangszerét megszólaltatta a másfél óra során. Jómagam ott tartottam, hogy ha még egy eszközt vesz elő, magam fogok virágcsokrokat szórni az előadás végén a lábai elé.”

Tovább a teljes cikkre…


Bence V.
2016. szeptember 12.

Schiller: Haramiák (Pesti Színház, 2016)

“Az előadás egyik kiemelkedő alakítása Franz Moor szerepében Orosz Ákos. A finom beszéd mögé rejtett elszánt gyűlölet, a higgadt érvelés, amit szenvedélyes dühkitörés követ pontos képet ad a karakterről. A monológokat a nézőkhöz intézi, kiszól a közönségnek, észrevétlenül bevonva minket is, szimpátiát kicsikarva simulékonyságával…”

Tovább a teljes cikkre…


Bencze Anna
2016. szeptember 16.

“Orosz Ákos alakításában Franz a hatalomra törő, morális korlátokat nem ismerő (és ami Schillernél különös jelentőséggel bír: hátrányos kinézetű) machinátor olyan ismerős figuráit is kínálja, mint III. Richárd vagy Edmund…”

Tovább a teljes cikkre…


szinhaz.net
2016. április

“A gonosz fiú, Franz Moor szerepében brillírozó Orosz Ákos megmutatja, milyen tökéletesen áll majd neki pár év múlva III. Richárd szerepe (itt most egy igény lett bejelentve), de messzebb is megy annál: a testi sutaságát lelki romlottsággal megkoronázó fiú ugyanis nem egyszerűen bemocskolja testvérét, és elszedi annak szerelmét, hanem végleg el akarja törölni az emlékét is.”

Tovább a teljes cikkre…


Jászay Tamás
2016. január 18.

“A kiváló fiatal színész sok elaljasult gazfickót, sátánfog veteményt játszott már. Übü király, Lorenzaccio, Macbeth, sőt modern kori változata, Ionesco Makbettjének címszerepe, mind azt igényelte tőle, hogy már-már nem is emberi, hanem állatian ocsmány, zsigerien undorító tulajdonságokat bányásszon elő magából. Mutassa meg a poklok legmélyét, akár egyszemélyben.”

Tovább a teljes cikkre…


Bóta Gábor
2016. január 9.

Ionesco: Makbett (Kultúrbrigád, Átrium, 2015)

“És ha mindeddig Shakespeare Richárdját vagy Macbethjét tartottuk színházi élményanyagunk archetipizált gonoszának, akkor bizony gyökeresen megváltozik a véleményünk, amikor Orosz Ákos a képünkbe fröcsögi a gyűlöletmonológját. A szereppel való teljes azonosulás iskolapéldáját látjuk. Utáljuk, csodáljuk, megvetjük és sajnáljuk Franzot, elsősorban azért, mert az őt játszó színész szuggesztív és (adottságainál fogva is!) autentikus alakítása hihetetlenül erős és ambivalens érzelmeket korbácsol fel bennünk.”

Tovább a teljes cikkre…


Marity Mira
2015. december 21.

“Makbett szerepében Orosz Ákos bravúrosan hozza a hiperaktív, hatalommániás talpnyalóból lett új – mint aztán kiderül, pünkösdi – királyt.”

Tovább a teljes cikkre…


Kónya Rita Veronika
2015. október 10.

“Orosz Ákos játéka elsőrangú, könnyedén váltogatja a rémületes és vicces árnyalatokat, nem téveszti el az összhatást: a féktelen hatalmi ambíció silány nárcizmusát.”

Tovább a teljes cikkre…


Csáki Judit
2015. szeptember 26.

Csehov: Sirály (Kultúrbrigád, Átrium, 2015)

“Orosz Ákosnak kifejezetten jól áll, hogy miközben tartja magát a tőle megszokott elmélyült szerepértelmezéshez, egyszerre lazábban tud jelen lenni, mint ahogy azt a maladypés munkák megkövetelték tőle.”

Tovább a tejes cikkre…


catwalker
2015. szeptember 03.

Provincia, (2014)

“Talán nincs ma még egy olyan fiatal férfiszínész az országban, akinek minden gesztusa, minden mozdulata és minden szava ennyire természetes és emberi lenne, és aki ennyire átélhetővé, ismerőssé és ezáltal érdekfeszítővé tudna tenni egy olyan hétköznapi jelenséget, mint hogy valaki nemigen tud mit kezdeni magával egy ismeretlen helyen.”

Tovább a teljes cikkre…


Kovács Bálint
2014. május 21.